Despre storytelling

Când facem cunoștință cu o persoană nouă, punem întrebări ca să o cunoaștem mai bine. Îi ascultăm ideile, opiniile, convingerile și glumele. Uneori și râdem, chiar dacă e o glumă proastă 😊

Ideea este că încercăm să îi înțelegem povestea și să o spunem pe a noastră. Scopul final este să creăm o conexiune. Să găsim un spirit cu care să avem lucruri în comun, cu care să împărtășim opinii și să dezbatem idei.

La fel este și în business. Să îți spui povestea este o parte esențială din construcția brandului. Este bine să fii tu cel care sculptează modul în care oamenii și clienții se raportează la afacerea ta. Fă acest lucru într-un mod profesionist, pune cărămizi solide pentru construcția brandului tău, de la care oamenii să cumpere din simplul motiv că le place ceea ce faci, că îți împărtășesc valorile și apreciază poveștile pe care le spui. Știința a confirmat că suntem programați pentru povești. Ele duc la o mai bună înțelegere, încredere, receptivitate, și multe altele. Copiilor noștri le insuflăm valori prin intermediul poveștilor. Împărtășim episoade importante din istoria noastră prin dialoguri și narațiuni. Poveștile ne fac să plângem, să râdem, să ne enervăm, să simțim compasiune, să acționăm.

Totul stă, însă, în autenticitate. Clienții nu sunt proști, v-o spun direct. Dacă simt că inventezi sau falsifici povești, vor descoperi asta și ”brandul” pe care l-ai construit va avea nevoie de mult ajutor ca să-și revină sau să supraviețuiască.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *